Wednesday, 11 May 2016

Kisah yang Menyeramkan

Assalamualaikum

Terdetik nak share pengalaman kisah seram yang pernah berlaku dalam hidup aku. Tengok dekat facebook ada orang share pasal pages kisah seram2. Memang menyeramkan la baca. Lebih2 lagi diri aku nie penakut. Kalau ada cerita cerita hantu dekat tv memang tak la aku nak tengok. Aku kalau tengok cerita hantu nie. Aku mesti terbayang bayang sepanjang minggu. Tiap2 malam macam ada rasa orang ikut ajer dari belakang. Sampai macam tu sekali penakutnya.

Begini ceritanya..

Masa tu aku sekolah lagi, kalau tak silap aku form 4 or form 5 kira macam tu lah. Aku nie budak asrama. Memang dari form 1 sampai lah form 6 aku duduk asrama. Sekolah yang sama. Asrama aku tu ada 3 tingkat. Setiap bilik ada lebih kurang dalam 10 orang duduk dalam tu sebab katil double. Masa form 4 tu aku dapat bilik yang kira hujung tapi sebenarnya tak la hujung. Sebelah tu ada bilik lagi sebenarnya tapi di biarkan kosong sebab nak masukkan budah lower 6 nanti. Termasuklah bilik aku. Bilik yang sepatutnya boleh muat dalam 10 orang tapi hanya ada 4 orang dalam tu. Jadi banyak katil dibiarkan kosong. Aku sebutkan nama 4 orang dalam bilik tu. Aku, Nurul (bukan nama sebenar), Ita (bukan nama sebenar) dan Nana (bukan nama sebenar). Kami berempat masing2 pelajar form 4 masa tu.

Nak dijadikan cerita ada sorang pelajar baru masuk. Pelajar form 4 juga baru pindah sekolah. Nama Christina (bukan nama sebenar), bangsa Kenyah. Orang nya memang lemah lembut dan cantik orangnya. Orang kenyah kalau kat sarawak memang cantik2 dan kulit putih melepak. Jadi ramai lah peminat dia kat sekolah tu. Dalam ramai2 peminat tu dia bercinta dengan sorang mamat melayu nie jer. Anak cikgu kat sekolah tu jugak. Hampir tiap2 malam lah diaorang nie dating.

Port budak asrama dating selalunya belakang dewan makan. Dan kegiatan dating ini sudah di hidu oleh warden2 asrama dan warden2 pun buat serbuan. Tertangkap lah dua orang pasangan kekasih itu malam tu. Lepas di post mortem oleh warden, Christina pun balik bilik kira2 dalam pukul 1 pagi or 2 pagi macam tu aku pun tak pasti. Dia ketuk pintu dan panggil nama aku. Nama aku di panggil sebab katil aku memang depan pintu dan aku ambik katil atas. Dan sudah menjadi kebiasaan setiap kali Christina nie balik dari dating dia akan panggil nama aku untuk bukakkan pintu.

"Nor,Nor, bukak pintu Nor.." 

Kira macam itu la ayat Christina setiap kali balik dengan suara yang lemah lembut siapa2 pun tergoda. Aku bukakan pintu untuknya. Aku tengok muka dia tak semanis selalunya. Dia pun cerita yang dia dah kena tangkap dengan warden dan kena buang asrama serta merta. Buang asrama tu maksudnya dia dah tak boleh tinggal asrama dah.

Keesokkan harinya, masa pergi sekolah Christina siap2 bawak barang untuk balik. Balik sekolah petangnya memang dia dah takda kat bilik dah. Tinggal lah kami berempat semula.

Dan malam pun menjelma...

Malam tu seperti biasa pukul 10 malam lampu kena di padamkan. Kami berempat walaupun lampu dah di padamkan tapi kami berempat masih lagi sok sek bercakap tapi masing2 atas katil sendiri. Last2 sekali aku yang tak boleh tidur. Dalam pukul 12am macam tu mata aku masih lagi tak boleh lena. Termenung apa aku pun tak tahu. Dan aku dengar kat luar hujan macam renyai2. Hujan2 nie best tidur dan mata aku sudah mula layu. Dalam mamai tu aku terdengar.

"Nor, Nor, bukak pintu Nor..."

Suara Christina. Ya! Suara dia. Tapi bukankah dia sudah di buang asrama. Bukankah dia memang dah takda kat bilik dari petang tadi. Dia buat apa datang tengah malam macam nie. Hujan pulak tu kat luar. Aku guna logik akal dan itu bukannya Christina. Dan aku percaya itu bukan manusia. Aku baca segala surah yang aku ingat sampai aku tertidur. Nasib baik suara tu memanggil nama aku sekali sahaja tak banyak kali. Kalau banyak kali memang aku tak boleh tidur malam tu.

Siangnya, awal pagi aku bangun. Aku tengok Nurul awal pagi dah mandi dan muka macam pucat lesi. Aku tanya kenapa?

Dia cerita dia dengar Christina balik malam tadi. Christina naik katil dia. Katil Christina atas katil Nurul. Nurul tingkat bawah, Christina atas. Masa tu Nurul tak bukak mata. Tapi dia dengar Christina pergi ke almari dia dan dia naik atas katil dia. Nurul pun macam aku dia tahu itu bukan Christina sebab Christina sudah balik dah. Itu sebab dia tak berani nak bukak mata. Nasib baik..

Dan aku pun cerita apa yang aku dengar malam tu. Kami berempat jadi ketakutan lah. Masing2 taknak tidur katil sendiri. Rela berhimpit satu katil kongsi 2 orang. Takut punya pasal. 

Bila jumpa Christina dekat sekolah dan aku ceritakan pasal tu. Dia bagitau yang dia tak balik dah malam tu. Buat apa balik malam2 macam tu. Dia siap cakap. Ada lah benda yang mengikut tu.

Aku pun terfikir jugak. Mesti ada benda yang mengikut apa yang Christina buat malam2. Biasa lah kalau orang balik malam2 mesti ada yang mengikut. Christina tak buat malam tu, dia la yang buat. Alahai...seram.

Cuba bayangkan kalau aku tak ingat yang Christina takda malam tu. Dan aku dalam mamai macam tu aku bukak pintu. Apa akan aku lihat????

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


adakah ini??
(Bertabah ajer aku search kat google taip gambar hantu)


Aku sambil taip cerita nie sambil membayangkan dan flashback semula kisah masa tu membuatkan aku seram semula. Dah tegak2 bulu roma. Dan boleh pulak tiba2 angin tolak pintu kuat sampai pintu tertutup sendiri. Kurang ajar punya pintu. Phone berbunyi pun terkejut macam jantung nak jatuh. 

Alahai... tak tidur lah malam nie.........

Macam mana lah aku boleh ada idea nak share kisah seram nie. Menakutkan diri sendiri saja.

Sebenarnya banyak lagi kisah seram yang pernah aku alami dan kebanyakkan pernah berlaku di asrama. Lain kali lah aku share lagi. Tunggu ada kekuatan diri. Hahaha... penakut punya pasal.


Sekian.


Happy reading :)

Happy ker?

hihi...


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...