Sunday 5 January 2014

Cinta terhalang

                Assalamualaikum

Aku nie pertama kali update blog guna handphone. Pertama kali ok. Aku install application blogger mobile dalam playstore dan aku cuba menaip di handphone yang skrin tak sebesar skrin laptop.
Kalau korang ada cara lain yang boleh senang nak update blog. Dan malas nak bukak laptop. Korang boleh tinggalkan komen di bawah.

Ok. Kita terus kepada tajuk. Cinta terhalang.

Adakah korang pernah mengalami cinta sedemikian. Korang bukan main tangkap cintan lagi dengan bf korang. Alih-alih family korang tak suka dengan pilihan korang. Apa perasaan korang? Apa yang korang nak buat? Jangan fikir nak kawen lari ok. Tak baik macam tu. Apa-apa pun keputusan kita keluarga tetap terutama.

Aku sebenarnya nak meluah apa yang aku rasa sekarang. Ya,aku mengaku. Aku memang dah tangkap cintan dengan abang besar. Sesiapa yang masih tak tahu abang besar. Cuba pandang di sisi blog. Ada terpapar muka abang besar di situ.

Walaupun kami baru kenal setahun lebih tapi kami dah decide nak kawen. Itu aku rasa bukan aku fikir sambil lewa. Aku dah fikir semasak-masaknya. Tetapi bila aku utarakan kepada family aku berkenaan dengan cadangan aku. Family aku agak terkejut. Mereka tidak menyangka sama sekali yang aku akan membuat keputusan demikian. Mereka menganggap biar aku bekerja dahulu.

Aku tidak tahu pekerjaan apa yang mereka inginkan. Sebab sekarang aku memang sudah bekerja. Malahan aku adalah orang bertuah kerana sebelum konvo aku sudah mempunyai pekerjaan. Aku bersyukur.

Selain alasan tersebut. Mereka juga memberi alasan yang pilihan yang hendak aku kahwini ini adalah orang jauh. Ya,memang aku akui. Aku orang sarawak. Dan abang besar orang selangor. Terpaksa melalui laut cina selatan untuk sampai. Bagi aku. alasan tersebut pada zaman sekarang sudah tidak boleh dipakai. Sekarang zaman serba canggih. Segala macam ada. Kita hendak dengan tak je lagi. Kalau nak naik kapal terbang. Air asia selalu jer buat promosi. Bila-bila masa kita boleh naik.

Dan banyak lagi alasan yang mereka bagi apabila aku mengutarakan hasrat aku untuk berkahwin.
Adakah salah kita nak membina masjid? Adakah salah kita nak mengelakkan dosa? Adakah patut kita menangguhkan perkara yang boleh mendatangkan pahala?

Fikiran orang lain-lain. Jadi peranan aku untuk menerangkan kepada mereka segala baik dan buruk.

Segala keputusan di tangan aku. Jika aku dah membuat keputusan itu. Aku kena yakin dan percaya yang Allah sentiasa ada untukku.

Sekian.

Wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...