Thursday 30 January 2014

Cinta facebook

Assalamualaikum
Hai. Korang nak tahu tak acaner aku dengan abang besar kenal? Mesti tak tahu kan. Dan aku rasa takde siapa yang nak ambik tahu pun. Aku jer dok gatai nak cerita jugak dalam blog. Ada aku kisah. :-)

Mula macam ini. Ingat lagi lagu TAsha Mashahar dengan Syed Syamir. Lirik macam nie..

Bermula di facebook kau tegur,
Aku tak ambil tahu,
Tak kuasa nak layan,
Aku buat tak tahu

Begitulah mulanya.. Perkenalan di facebook dan tidak dijangka aku boleh decide nak kawen. Aku mulanya kisah tak kisah jer dengan kewujudan abang besar di fb. Dan menganggap dia seperti kawan facebook yang lain. Jika muncul di ruangan chat. Kami akan berchatting seperti kawan biasa. Berbulan jugak kenal. Abang besar mintak nombor fon. Aku taknak bagi. Lepas tu pandai pulak mencipta alasan bagitahu kita boleh jer chat guna facebook lagipun saya selalu online.

Lepas tu boleh pulak aku marah abang besar ckp yang dia menipu aku. Sedangkan itu salah aku sendiri. Beberapa lama kemudian abang besar menyepi. Takdak kabar berita.

Setahun kemudian. Muncul lagi dia di facebook. Rajin komen gambar2 atau status aku. Kami berhubung semula.

Abang besar tak putus asa untuk dapatkan nombor fon aku. Akhirnya,aku bagi. Bermula di situ. Kami semakin rapat.

Berjumpa kali pertama. Pandangan aku. Dia tidak sehensem adi putra atau sekacak remy ishak tetapi ada something yg buat aku tersenyum apabila pandang muka dia buat pertama kali.

Biasa lah lelaki bila first time jumpa. Memang buat sebaik,sesweet,secaring yang mungkin untuk pikat perempuan. Abang besar pun buat macam tu gak.

Keluar dari kereta dah macam orang nak pi interview. Aku pulak t-shirt dengan seluar jeans dan tudung bawal dan selipar 10 rgt. Memang jauh panggang dari api cara penampilan.

Dia cakap dia dah macam drama tv.. Berapa kali tukar baju semata-mata nak jumpa aku. Blind date katakan. hahha.. Sedangkan aku sambil lewa jer.

Dari dating pertama ke dating yg seterusnya dan seterusnya. Sehingga sekarang. Setahun lebih dah. Harap hubungan berkekalan dan permudahkan dalam urusan kahwin. aminnn....

Tak pernah terfikir pun boleh jumpa pasangan di facebook. Dah jodoh.

Nanti kita cerita sal dugaan nak bertunang dan nak kawen pulak.

*kepeningan mencari kasut cinderella.untuk kawen. Nak jugak kasut tu. Nak.jugak.





adios.


Wassalam




4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...