Saturday 19 October 2013

Aku yang sekarang.

Assalamualaikum

Apa khabar kawan-kawan sekalian? Lamenye tak mengupdatekan diri di blog. Nak menaip pun blur jer sekarang. Aduh.. What happen with my hand? ces.. speaking pulak ko jemah.

Tajuk entry dah macam lagu Tegar pulak. Lagu yang tengah hot sekarang. Hot ker? hihii..

Aku nak cerita lah apa yang aku buat sekarang. Walaupun aku tahu takde orang nak ambik tahu pun pasal diri aku. Tapi lantak aku lah. Blog aku, suka hati aku lah nak tulis apa. Wah.. ayat dah macam nak penampar dari orang ramai jer. 

Aku sekarang telah bekerja di sebuah syarikat construction di semenanjung tanah air. Jadi, aku tak duduk di Sarawak lah sekarang. Alhamdulillah. Rezeki dapat di sini. Dan yang penting bekerja bersama Encik Cinta @ Abang Besar. Dah popular ko sekarang dengan panggilan Abang Besar ye. hihii..

Jika dulu masa study mana nak fikir pasal duit sangat. Sekarang, seposen pun aku berkira taw. Merasa macam mana gila dan penat bekerja untuk cari duit. Merasa dah macam mana susah arwah ayah aku dulu bekerja untuk bagi belanja kami adik beradik. Sekarang, aku pulak pikul tanggungjawab ini. Tapi sebenarnya, dari dulu lagi aku dah pikul tanggungjawab ini. Memang susah. Susah sangat. 

Aku sekarang tengah gila tengok running man. Sesiapa yang tak tahu lagi pasal running man nie. Memang korang ketinggalan zaman sangat lah. Lagi satu ayat nak penampar dari orang ramai ini. hihihi.. Jangan marah na.. Sekarang sambil menaip, aku layan running man. Tak tahu lah macam mana boleh ketagih. Tapi yang aku ingat. Masa praktikal dekat Yayasan Sarawak hari itu lah. Orang dok bercakap sal running man. Setiap kali waktu rehat dioarang nie layan running man kat laptop masing-masing. Jadi aku terjangkit sekali. Gila-gila gelak di buatnya.

Aku sekarang tengah menunggu hari konvo. Awal bulan 12 nie pergi melawat UUM lagi setelah sekian lama. Lama tak lama sangat lah. Baru bulan tujuh hari itu datang melawat sebab nak hantar report praktikal. Penuh cabaran masa itu. Tapi malas lah aku nak cerita. Yang penting dapat A untuk praktikal. Doakan semua berjalan lancar ye kawan-kawan.

Aku sekarang tengah rindu dengan family and kawan-kawan kat kampung. Dah sebulan kat sini. Tapi takpe. 2 minggu lagi balik sekejap untuk menjenguk. Naik kapal terbang dah macam naik bas. Tiket murah punya pasal. 60 ringgit jer aku ulang alik dari kL ke Kuching. Air Asia tambang murah anda. Everyone can fly. Wah.. dah promote Air Asia nampak.. hihihihi.. Tolong bisnes buddies .. Korang tak tahu lagi ye, Tony Fernades tu buddies aku selamanya. hahahaha..

Harapan aku sekarang. Aku harap. aku dapat lah update blog. Kalau tak hari-hari seminggu sekali jadilah. Rindu sebenarnya nak menaip. Tapi apa boleh buat kekangan masa dan masalah internet. Sekarang pun aku tengah guna broadband company. Memang menyalahgunakan harta syarikat. hihihiihi...

Sampai sini saja life update yang mampu aku cerita. Semoga bertemu lagi. Bye2..

Ini kira muka yang paling terbaru. Lama dah tak ambik gambar syok sendiri.
Amacam tembam ker? hihii...
tata..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...