Tuesday 14 May 2013

Aku bersyukur

Assalamualaikum..

Kita sebagai makhluk ciptaan Allah S.W.T dikehendaki bersyukur atas segala kurniaan NYA. Besar atau kecil kurniaan tersebut semua itu adalah daripada Allah. Listing Aku bersyukur ini adalah untuk menyedarkan diri aku dan membuat aku berfikir sendiri atas segala nikmat yang Allah bagi kepada aku.

1) Aku bersyukur dilahirkan sebagai Islam.
2) Aku bersyukur dilahirkan sebagai perempuan.
3) Aku bersyukur dilahirkan sebagai anak sulung dan mempunyai 4 orang adik lelaki yang awesome.
4) Aku bersyukur kerana aku orang sarawak dan warganegara Malaysia yang aman dan damai.
5) Aku bersyukur dengan fizikal diriku kerana aku tidak cacat.
6) Aku bersyukur walaupun aku dah tidak ada mak dan ayah tapi aku masih ada ramai orang sayang.
7) Aku bersyukur kerana ada ramai kawan-kawan yang menyayangi aku.
8) Aku bersyukur dapat mengenali Raihezam Abu Bakar.
9) Aku bersyukur aku dapat ambil degree di UUM.
10) Aku bersyukur kerana aku masih hidup lagi di umur 24 tahun ini.
11) Aku bersyukur aku dapat praktikal di Yayasan Sarawak.
12) Aku bersyukur aku masih dapat makan dan minum dengan baik.
13) Aku bersyukur sebab aku boleh merasa nikmat makanan yang sedap
14) Aku bersyukur walaupun aku tak kaya dan kurang mampu tapi aku masih tak kurang makan.
15) Aku bersyukur aku ada dua handphone sony ericsson yang ada keypad walaupun sekarang orang dan guna handphone touch screen semuanya.
16) Aku bersyukur kerana aku ada laptop jenama Dell yang bertahan sehingga kini dari mula aku beli masa tahun 2010
17) Aku bersyukur aku boleh faham bahasa inggeris walaupun aku masih broken bila bercakap
18) Aku bersyukur sebab aku boleh jalan-jalan bercuti satu malaysia.
19) Aku bersyukur sebab aku ada akaun facebook, blog, twitter yang tak ingat password, keek dan youtube.
20) Aku bersyukur sebab aku tak berapa minat k-pop kecuali gwiyomi. hehehe...
21) Aku bersyukur sebab ilmu dan pengalaman aku semakin bertambah.
22) Aku beryukur dengan pengalaman bekerja aku sebagai tukang potong sayur dan siang ikan dekat kedai makan dan sebagai cleaner.
23) Aku bersyukur aku orang kampung. 
24) Aku bersyukur sebab aku tak kurus keding macam dulu dan tak underweight lagi.
25) Aku bersyukur sebab di kurniakan oleh adik-adik yang mendengar kata.
26) Aku bersyukur sebab masih ada mak cik- mak cik dan pak cik-pakcik yang selalu mengambil berat diri aku dan adik-adik.
27) Aku bersyukur sebab aku boleh berfikir dengan waras dan tak gila.
29) Aku bersyukur sebab aku boleh gelak lagi bila tengok lawak Jozan dan parody bobo. hihii..
30) Aku bersyukur atas segala ilmu yang aku ada dan ingin menambah lagi ilmu tersebut.
31) Aku bersyukur sebab aku bukan artis
32) Aku bersyukur dapat kenal ramai orang di Malaysia ini tidak kira kaum, keturunan, agama.
33) Aku bersyukur sebab aku sihat dan tak sakit.
34) Aku bersyukur atas segala kurniaan yang Allah bagi pada aku. Dan aku berdoa semoga aku sentiasa bersyukur atas segala pemberiaanNYA.
ALHAMDULILLAH.

Sebenarnya banyak lagi benda yang aku nak list. Tapi cukuplah setakat ini. Ingatlah hubungan kita dengan Allah amat istimewa. Lebih istimewa daripada segala hubungan. Alhamdulillah sebab aku mampu memiliki keistimewaan ini. 


Listing Aku bersyukur ini membuka mata dan minda aku tentang segala apa yang aku ada di dunia ini. Susah mana pun hidup kita di dunia ini tapi ingatlah ada lagi orang yang lebih susah daripada kita. Ada lagi yang lebih melarat hidupnya daripada kita. Fikirkanlah, bila kita hanya mampu makan ikan bilis dengan nasi je satu hari itu ingat lah ada lagi orang yang tak makan langsung selama sebulan. Korang boleh saja tengok dekat tv kehidupan orang dekat afrika yang mati tak makan. Jadi, bersyukurlah dengan kehidupan kita di dunia ini.

Harap entry kali ini memberi manfaat kepada pembaca blog ini.

Sekian.

love u all.


sumber gambar: google image

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...