Tuesday 14 February 2012

Aku penonton setia TV3

ASSALAMUALAIKUM..

Hai pembaca sekalian,

Cuti semester yang tak berapa panjang nie aku telah menghabiskan masa menonton TV. Kalau boleh ku tatap muka TV tu 24 jam aku rasa aku mampu melakukannya. Korang nampak tak tahap kebosanan aku masa tu.. hahahhahahaha..( gelak jahat)

Dalam banyak siaran televisyen aku lebih memfokuskan kepada TV3. Tak tahu kenapa, mungkin faktor mak cik aku yang suka siaran tv nie. Lagipun aku lihat dan apa yang aku tafsirkan TV3 nie banyak berunsur hiburan. Korang sendiri tahu kan yang kita menonton TV untuk hilangkan penat kita bekerja. Kira nie boleh meghilangkan stress lah.

Aku telah memandai-mandai menyediakan ranking rancangan yang aku suka tengok dekat TV3. Aku tidak perlu untuk membuat bancian atau post dekat Facebook dan suruh orang LIKE sebab ranking ini berdasarkan apa yang aku suka bukan orang lain suka. hehhehe..(jangan marah na..)
Ini senarai TOP 5 nye...



TEMPAT YANG PERTAMA JATUH KEPADA.............................

VANILA COKLAT!!!!!
Lakonan Aiman Hakim Ridza dan Izara Aishah. Mengisahkan amir dan zara yang telah dipaksa kahwin oleh ibu bapa mereka. Mereka yang saling membenci akhirnya jatuh cinta. Episod berapa dah aku tak ingat tapi memang SYOKKKKKKKKK!!


TEMPAT KEDUA ADALAH.........................

GEMERSIK KALBU!!!!
Lakonan Aqasha dan Ayu Raudhah. Drama ini adalah adaptasi novel yang ditulis Anis Ayuni. Aku suka tengok sebab aku nak tahu macam mana novel yang aku minat nie didrama kan. Not bad lah.. Mengisahkan Raihana yang dibenci oleh ibunya sendiri dan telah kematian tunang. Dia yang terpaksa kahwin dengan Sufian untuk menyelamatkan maruahnya. Drama ini telah habis ditayangkan di TV3.


TEMPAT KETIGA.................

BELLA CALAMIDADES!!!
Nama pelakon adalah Danna Garcia dan Segundo Cernadas. Drama bersiri mexico ini sebenarnya aku mula tonton masa cuti midsem lepas. Sampai sekarang tak habis, tahu jelah telenovela memang panjang tapi aku tengok cerita nie tak lah boring sangat macam tengok cerita sinetron. Mengisahkan Lola Carrero yang cantik tetapi sering bernasib malang.


TEMPAT KEEMPAT.............

BOBOIBOY!!
Superhero kita Boboiboy. Aku mula suka sebab adik aku selalu tengok dan takkan miss siap hafal lagi dialog dalam boboiboy nie sebab sebelum nie selalu ulang yang lama. sekarang nie ada musim baru dah. Sangat menyeronokkan.


TEMPAT TERAKHIR...........

PUTRI YANG DITUKAR!
Aku sebenarnya dalam keadaan terpaksa melihat sebab mak cik aku layan sinetron nie. Kalau ikutkan hati taknak sebenarnya. Korang tahu lah cerita endon panjang sampai beratus-ratus episod tapi pokok cerita adalah anak yang telah ditukarkan jer. Pastu jalan cerita yang tak berapa nak best. Aku kalau tengok  sebenarnya duk memerhati make-up pelakon dalam cerita nie. Nampak natural jer. Pelakon ganteng2 lagi tu.. hehhe....




Kira nie top 5 rancangan TV3 yang aku suka tonton. Sebenarnya ada banyak lagi rancangan menarik yang telah TV3 sediakan kepada penontonnya. Lebih-lebih lagi untuk penonton TV yang tegar seperti aku dan mak cik aku. hehhehehe.....
Kalau nak tahu tengok lah TV... hahhahaha..

Sampai nie jer kot entry kali nie. Lain kali kita berceloteh lagi. Jumpa lagi di entry yang seterusnya.




WASSALAM.

4 comments:

  1. Yes... pendirian Cik Ika sama dengan saya... kita ada jodoh ni..haha :P gurau je ^_^V pape pon.. IZ jadi Follower 1st cik ika hehe hepi3

    ReplyDelete
  2. byk2 terima kasih sbb jd 1st follower. ika baru nk belajaq.. pendirian yg mana satu? boboiboy ke? hehhehe....

    ReplyDelete
  3. sama2.. tak pe.. slow2.. izahar pon dh 4 tahun baru nk faham..hehe ika kira pandai dari iz.. :D
    tp.. ika buang la verying code tu bila nk komen.. follower jd tension lau nk komen, kna masuk kod dulu..huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...